Training SEO ‘Gevonden worden in Google’ / Zoekmachinemarketing’ - Gevorderd

Welke onderwerpen komen aan bod?

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  1. Introductie
    • wat is SEO online copywriting
    • welke vaardigheden ‘moet’ je als copywriter hebben
    • SEO oud en SEO nieuw
  1. Nulmeting voor je zoekwoorden
    • search console (SC) uitleggen (+account aanmaken)
    • SC maak een 0-meting in je excel template van corporate vs non-corporate seo
    • SC maak een meting hieruit van je gekozen zoekwoorden in je excel template
    • google analytics (verschil met SC). Wat is Organic Search? Hoe sta je er voor met je SEO score?
    • meting tools: voorbeeld AWR cloud laten zien vs gratis tools
  1. URL structuur uitschrijven obv je gekozen zoekwoorden in je excel template
    • resultaat hiervan: inzicht in de soorten pagina’s die je hebt en de te schrijven content hiervoor (verschil in ‘zoekfilter pagina’s’ – ‘overzichts/categorie – pagina’s’ en ‘product – detail’ pagina’s; elke pagina dient een ander doel; hoe zien die eruit – gekoppeld aan je zoekwoorden?)
  1. SEO copywriting checklist: Haalbaar zoekwoord?
    • PA / DA check (+invullen op je gemaakte excel template zoekwoorden)
  1. Persona’s
    • wat zijn persona’s
    • MBTI model gebruiken en uitleggen middels voorbeelden
  1. SEO en Usability
    • wat is usability?
    • diverse items noemen die overkoepelend zijn voor seo en usability
  1. SEO copywriting checklist:
    • korte of lange content maken?
    • Title tag (+maken op je excel template). Yoast plugin behandelen
    • Meta description (+maken op je excel template). Yoast plugin behandelen
    • zoekmachine vriendelijke urls: kort (dag 3)
    • Multi media en SEO. wat en hoe?
    • Welke items?
    • Gebruik maken van koppen (H1 t/m H6)
    • Uitgaande links – waar en hoeveel?
    • Interne links: waar, waarom en hoeveel?
    • Welke tools heb je om dit te controleren? (+opdracht in excel template: noteer je huidige url laadtijden behorend bij je target keywords)
    • Gerelateerde zoekwoorden – welke zijn er en via welke tools vind je die?
    • Begrijpelijke taal en taal-niveaus. Tool om te laten controleren
    • Keyword gebruik. Check een huidige pagina icm zoekwoord (SEO Quake density check). Density geen SEO norm, maar wel van belang dat er gericht op zoekwoord(en) wordt geschreven. Geen target zoekwoord in je tekst is niet ok.
    • Sharing opties gebruiken?
    • CTA gebruik: wat is CTA, waarom gebruiken, welke en waar en hoe?
    • Author bio indien van toepassing?
  1. Tools en SEO copywriting
    • wat is screaming frog?
    • Download screaming frog
    • bekijk welke pagina’s van jouw website nog missende seo elementen hebben

Tijden en dagen

De trainingsdagen duren van 10.00 -16.30 uur. Er zijn geen vaste dagen, want ook bij 1 deelnemer gaat een training door. We stemmen onderling een passende datum af.

Locatie

De trainingen vinden plaats op locatie van jouw eigen bedrijf. Ik kom dus naar jou/jullie toe. Indien je geen eigen locatie hebt, wordt gekeken naar een andere passende locatie, zoals een Seats2Meet locatie in Nederland, die altijd goed bereikbaar is.

Prijzen

Prijzen per persoon voor een trainingsdag zijn 630 euro. Dit is exclusief lunch. Dit is inclusief een handout die wordt gedeeld als naslag materiaal.

Voor wie is deze ‘SEO Gevorderd’ training geschikt?

Voor iemand die al kennis heeft van de basis en al enigszins de SEO terminologie kent. Je weet bijvoorbeeld wat SERP betekent, je hebt al eens zoekwoord onderzoek gedaan met de zoekwoordplanner.

Wat kun je na deze SEO training?

  • Je weet op welke items je moet letten voor een goede seo copy-wrtiting

  • Je kunt goede SEO proof teksten schrijven

  • Je kunt de items vanuit de Search Console analyseren en gebruiken voor het opzetten van de SEO strategie

  • Je kunt een goede url structuur bepalen voor je website

  • Je weet wat PA en DA betekent en hoe je hiermee in de praktijk je voordeel kunt gaan maken

  • Je weet welke items van belang zijn met betrekking tot SEO en usability en kunt hierop aanpassingen maken

  • Je kunt de SEO copywriting checklist toepassen op jouw pagina’s

  • Je kunt diverse functionaliteiten van Screaming frog en haalt hier direct verbeterpunten uit voor je website

Welke SEO trainingen heb ik sinds 2013 gegeven?

Ik heb via diverse trainingsbureaus sinds 2013 verschillende SEO trainingen gegeven. Het overzicht van de SEO trainingen:

Soort training Gegeven
SEO Basis (1 dag) 31
SEO Gevorderd (1 dag) 6
SEO Expert (1 dag) 6
SEO Ninja (1 dag) 6

“Enorme hoeveelheid kennis”. Cijfer: 9
Jolanda Hovinga - Training SEO (Zoekmachinemarketing)
“Veel kennis en duidelijk enthousiast over het onderwerp.”. Cijfer: 8
Rosemary Nieuwenhuize - Training SEO (Zoekmachinemarketing)
“Zeer interessante training SEO gevolgd bij Gerben. Hij was in staat om de complexe materie van zoekmachines op een heldere en gestructureerde manier uit te leggen. Ondanks mijn voorkennis van het onderwerp heb ik veel opgestoken op die dag!”
“Heerlijk, zo'n docent die weet waar die het over heeft. Een echte vakman die zich snel kan aanpassen en serieus ingaan op de vragen en cases van de klant. Heel veel geleerd. Daarom kan ik de SEO training door Gerben van harte aanbevelen! O ja, en dat hij een heel prettige persoon in omgang is, is natuurlijk mooi meegenomen.”

Schrijf direct online in voor deze SEO gevorderde training

Waarom een SEO training volgen via Optimize Online?

  • Praktijkgerichte training

  • Je kiest je eigen trainingsdatum

  • Je volgt de training op hele korte termijn

  • We behandelen jouw eigen case

  • Meer dan 35 SEO trainingen gegeven sinds 2013

  • Op jouw eigen locatie

Scroll naar boven