Wat is Google ads (SEA)?

Google ads zijn de advertenties die je ziet verschijnen als je zoekt in Google. Bijvoorbeeld:

Als adverteerder betaal je per klik op een advertentie. Een goede zichtbaarheid voor ieder bedrijf in Google is erg belangrijk. Liefst met een SEA en SEO combinatie. Waar het bij SEA om gaat is dat je opbrengsten (al je conversies / verkopen) via Google Ads hoger zijn dan de kosten die je hiervoor maakt. Optimize Online zorgt voor een optimaal ingericht Google Ads account en zorgt voor een positieve kosten/opbrengsten verhouding. Hiervoor is een goede opzet van het google ads account nodig en tevens maandelijkse optimalisaties.

Welke Campagnes kun je inzetten bij Google Ads?

Binnen google ads is het mogelijk om diverse verschillende soorten campagnes in te zetten, afhankelijk van je marketing doelstelling. Je kunt kiezen uit de volgende campagne soorten:

  • Zoeknetwerk Campagne
    Bereik je klanten direct met een google ad als ze gaan zoeken in google. Zie de afbeelding hierboven ter voorbeeld.
  • Display Netwerk Campagne
    Adverteren en klanten bereiken met banners op andere websites. Met name branding en Awareness doelstelling
  • Video Campagne
    Toon je advertenties binnen Youtube, afgelopen jaren een razend populair kanaal van Google. Wordt heel veel gebruikt en je kunt perfect doelgroepen targeten.
  • App Campagne
    Mocht je een APP hebben, dan kun je die prima promoten binnen Google met een App Campagne.
  • Shopping Campagne
    Alleen voor als je producten verkoopt en je dus een webshop hebt, is Google Shopping perfect. Kan prima lopen naast een Zoeknetwerk Campagne

Mocht je een mooi overzicht willen zien per campgne en de bijbehorende doelstelling,  bekijk dan eens de visual met het REAN model van Traffic Builders.

Optimize Online kan samen met jouw een keuze maken voor de in te zetten Campagne soorten.

Waarom zou je Google ads gaan inzetten?

Er zijn diverse voordelen voor het het inzetten van google ads, namelijk:

  1. Snel resultaat
    Je kunt een google ads campagne relatief snel opzetten, zodat je binnen een paar dagen zichtbaar bent op de eerste pagina van google, bovenaan de zoekresultaten. Kies je voor SEO, dan duurt dit over het algemeen langer om bovenin de resultaten bij Google vertoond te worden.
  2. Inzicht in kosten en opbrengsten
    Voordeel is dat alles gemeten kan worden via google analytics. Namelijk wat de kosten per klik zijn en wat de bezoekers naar je website opleveren; wat hun bestellingen of downloads of offerte-aanvragen zijn.
  3. Je betaalt per klik
    Je betaalt alleen per klik, niet voor een Vertoning. Hierdoor weet je precies waar je aan toe bent, en je kunt de klikkosten afstemmen per campagne of advertentiegroep of zoekwoord.
  4. Je beheert je eigen budget
    Groot voordeel is dat je heel flexibel bent in het beheren van je kosten. Elke dag, week of maand kun je je budget aanpassen naar boven of beneden. Optimize Online adviseert je hier ook in, zodat de geinvesteerde euro’s het beste renderen.
  5. Specifieke doelgroepen benaderen
    Met google ads kun je heel veel diverse doelgroepen benaderen, bijvoorbeeld:
    • Gedetailleerde doelgroepen (socio-demografische doelgroepen benaderen)
    • Vergelijkbare doelgroepen (doelgroepen op basis van remarketinglijsten)
    • Affiniteitsdoelgroepen (doelgroep die affiniteit heeft met de diensten en producten die jouw bedrijf levert)
    • In-marketdoelgroepen (gebruikers die, meer dan gemiddeld, de intentie hebben om producten of diensten die jij aanbiedt aan te schaffen)
    • Remarketing, zowel in zoeknetwerk: lists for search ads – RLSA, en in Displaynetwerk: (mensen die jouw website al eerder hebben bezocht.)
    • Klantenmatch (klanten en vergelijkbare klanten met advertenties targeten)
    • Regio-targeting (bijvoorbeeld alleen adverteren in Rotterdam)

Hoe ziet een SEA traject eruit?

Vooraf bekijk ik in Google Analytics altijd hoe de website / jouw bedrijf nu presteert. Regelmatig zie ik dat het rendement op google ads verhoogd kan worden door aanpassingen op de website, en die bottlenecks haal ik voor je uit google analytics. Dat is een advies dat ik meeneem in mijn offerte voor google ads.

Stap 1 SEA Traject – Persoonlijke intake

Ik start met een persoonlijk intake gesprek. In dit gesprek bepalen we de doelen van jouw google ads campagne. Tevens stellen we het budget vast. Mocht je nog geen budget hebben, dan kan ik met een voorstel komen op basis van mijn zoekwoordonderzoek in Stap 2. Na deze stap stuur ik je een op-maat-offerte

Stap 2 SEA Traject – Campagne inrichting

Ik ga alle campagnes inrichten en sta garant voor een geheel ingericht google ads account (campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden, extensies, koppelingen met alle relevant accounts, metingen voor rendementsbepaling)

Stap 3 SEA Traject – Wekelijkse optimalisatie

Elke week plan ik per klant een tijdstip in ter optimalisatie van het google ads account. Mijn optimalisaties houd ik bij in een optimalisatie document. Geheel transparant dus.

Stap 4 SEA Traject – Maandelijks dashboard

Na elke maand stuur ik al mijn klanten een dashboard met de google ads resultaten erin, opgesplitst per campagne soort.

Je kunt bij Optimize Online terecht voor de volgende diensten:

  1. een scan van je huidige google ads account
  2. het opzetten van een geheel nieuw google ads account
  3. maandelijkse optimalisatie van je huidige google ads account

1 Een scan van je huidige google ads account

Mocht je niet tevreden zijn over het huidige rendement van je google ads account? Dan kan ik een scan van 1 a 2 uur doen. Dan krijg je hiervoor een optimalisatie document van 2 – 4 A-4tjes. Die je zelf kunt gaan implementeren. Samen lopen we dit document dan nog even door. Wil je weten waar je aan toe bent en wat je krijgt bij een SEA Scan? Bekijk dan een voorbeeld.

2 Het opzetten van een geheel nieuw google ads account

Mocht je nog geen google ads hebben ingezet, dan kan ik een heel google ads account inrichten met Campagnes, Advertentiegroepen, Zoekwoorden, Uitsluitingswoorden, Advertenties en alle mogelijke Advertentie extensies. Wil je weten waar je aan toe bent en wat je krijgt? Bekijk dan mijn offerte-voorbeeld voor een SEA klant. Offertes maak ik altijd op-maat.

3 Maandelijkse optimalisatie van je huidige google ads account

In dit geval heb je al een lopend google ads account en wil je dat iemand deze maandelijks optimaliseert. Dat kan ik voor je doen. Ik kom dan met een advies voor het aantal uren maandelijkse optimalisatie. Alle optimalisatie-items houd ik bij in een document, zodat je – indien gewenst – precies kunt zien wat ik heb gedaan.

Waarom Optimize Online voor Google ads inschakelen?

  • Google ads ervaring sinds 2010

  • Alle Google Ads Certificeringen behaald

  • Meerdere jaren Google Partner

  • Openheid en transparantie

  • Elke maand een Dashboard + evaluatie

  • Ervaring met alle Campagne soorten

Daag ons uit
Wil je meer verkopen online genereren? Daag ons uit en wij zorgen er voor!
Beheerde accounts
0 +
Google klik budget uitgegeven
0
Behaalde conversies
0 +
Bezoekers naar klanten websites gebracht
0 +

Op de hoogte blijven van alle SEA ontwikkelingen?

Abonneer je dan op mijn SEA nieuwsbrief.

Scroll naar boven